Dag 4: Alice Springs

31 augustus 2017 - Alice Springs, Australië

De volgende dag werden we uitgerust wakker. Een bed slaapt toch net iets beter dan een vliegtuigstoel... Na een heerlijke douche gingen we op tijd op pad. Eerst bezochten we de Olive Pink Botanic Garden. Op de weg ernaar toe, zagen we allerlei vogels. Vanaf een heuvel werden we bekeken door twee black-footed rock wallabies. In de botanische tuin groeien allemaal inheemse struiken en bomen uit de outback. Vanwege de droogte zagen we weinig bloeiende soorten, maar er was wel een grote diversiteit aan vogels en er liepen kangoeroes rond! Eén van de hoogtepunten was een bowerbird (prieelvogel) op zijn prieel. Ook was het was heel leuk om de wallabies, die ons eerder die ochtend van bovenaf hadden bekeken, van dichtbij te kunnen zien. Er bleek namelijk een wandelpad te zijn naar de top van de heuvel waarop ze zaten.

's Middags bezochten we Anzac Hill, waar een monument is voor alle omgekomen soldaten uit Australië en Nieuw-Zeeland vanaf de eerste wereldoorlog en later. Vanaf deze heuvel heb je ook mooi uitzicht op Alice Springs en omgeving. Daarna liepen we langs de Todd River (die ook nu - zoals bijna altijd – volledig droog stond) naar het voormalige telegraafstation. Het ontstaan van Alice Springs is te danken aan dit telegraafstation, dat nodig was voor de telegraafverbinding tussen Adelaide en Darwin. In het park rondom het station, maar ook in de heuvelachtige omgeving, zagen we veel vogels en een aantal euro's (kangoeroes).