Dag 7 en 8: Mereenie Loop en Kings Canyon

4 september 2017 - Alice Springs, Australië

's Ochtends maakten we nog even een rondje rondom de camping. Nieuwe soort die we zagen was de brown goshawk. Verder zagen we ook een muis: waarschijnlijk een huismuis (helaas waarschijnlijk geen inheemse muis). Daarna reden we naar Glen Helen, waar we tijdens een korte stop onder meer een spotless crake en een (gewone) meerkoet zagen. Vervolgens was het moment aangebroken voor onze eerste 4WD-vuurdoop: we vervolgden onze route via de (onverharde) Mereenie Loop naar Kings Canyon. Hoewel we over de Mereenie Loop op internet de nodige schrikverhalen hadden gelezen en ook de Australiërs op de camping met ontzag over deze route spraken, viel de weg ons erg mee. Het grootste deel van de weg konden we gewoon 80 km/uur rijden. Vroeg in de middag kwamen we aan op de camping met mooi uitzicht op Kings Canyon. Rondom de camping zagen we dingo's lopen. In de middag maakten we nog een korte wandeling langs Kings Creek. Tijdens de zonsondergang genoten van de mooie gloed van de zon op de rotswanden.

De volgende ochtend werden we vroeg gewekt door het gekrijs een grote groep red-tailed cockatoos. Dat kwam goed uit, want we wilden graag de Rim Walk wandelen en in verband met de warmte wordt geadviseerd hiermee op tijd te beginnen. De wandeling over de rotswand van Kings Canyon was prachtig! Na een steile eerste klim kwam het ene na het andere mooie uitzicht. Naast de indrukwekkende steile wanden van de kloof, zagen we versteende duinen en rimpels die achtergelaten waren door de zee die hier honderden miljoenen jaren geleden was. Na de Rim Walk gingen we naar Kathleen Springs. Een bron met een bijzondere betekenis voor de lokale inheemse bewoners. Hier zagen we honderden zebravinken en een red-backed kingfisher. Toen was het moment aangebroken om Kings Canyon vaarwel te zeggen en naar Uluru (Ayers Rock) te rijden. Daar genoten we van een mooie zonsondergang op de bekendste rots van Australië.

1. Thea en Giel:
    10 september 2017
    Prachtige foto's en een erg leuk verslag