Dag 3: Adelaide – Alice Springs

30 augustus 2017 - Alice Springs, Australië

Vanuit Singapore vlogen we om 23:10 uur naar Adelaide, dus dat betekende een tweede nachtje slapen in een vliegtuig. In Adelaide moesten we onze koffer van de bagageband halen en langs de douane om daarna de binnenlandse vlucht naar Alice Springs te maken. In tegenstelling tot volgens sommige horrorverhalen op internet ging dit supersnel. Binnen no time stonden we klaar om langs de security check te gaan voor de binnenlandse vlucht, totdat... Marco erachter kwam dat hij zijn tablet in het vliegtuig had laten liggen. Oeps!

Een paar informatiebalies later kwam er gelukkig een vrouw door de schuifdeuren van de aankomsthal lopen, mét Marco's tablet. Opgelucht konden we onze reis vervolgen...

De vlucht naar Alice Springs voerde ons over grote zoutvlaktes en een verder leeg, rood landschap. Ongeveer twee uur later landden we in Alice Springs, waar we met een shuttle bus naar ons hotel werden gebracht. Tijdens een eerste verkennend rondje door de stad zagen we al wat huis-tuin-en-keuken-vogels van deze omgeving, zoals galahs, crested pigeons en Australian ringnecks.