Dag 1 en 2: Amsterdam-Singapore

29 augustus 2017 - Alice Springs, Australië

Na een voorspoedige vlucht van ruim 12 uur kwamen we om 5:45 uur lokale tijd aan in Singapore. In Nederland was het toen nog 23:45 uur. Ondanks het feit dat van slapen in het vliegtuig niet heel veel terecht was gekomen, hadden we grootse plannen: een wandeling door MacRitchie Reservoir Park en een rondvaart over Singapore River.

De taxichauffeur had geen idee waar we naartoe wilden, hij kon ons Engels niet verstaan en wij dat van hem niet, maar uiteindelijk konden we via de navigatie op Marco's telefoon laten zien waar onze wandeling zou starten. Deze leidde via mooi aangelegde paden door prachtig regenwoud. Onderweg zagen we vogels, vlinders, java-apen, eekhoorntjes, hagedissen en varanen. Ook leuk waren de mooie uitzichten vanaf de Jelutong Tower en de zgn. 'TreeTop Walk', een 250 meter lange loopbrug door de toppen van de bomen. Het was wel oppassen voor de java-apen, die op Carla's rugzak sprongen en deze probeerden open te maken!

Omdat het erg warm en vochtig weer was, vonden we dat we na 10-15 km wel genoeg gewandeld hadden, en namen we de bus naar het centrum. Daar lieten we ons rondvaren langs zowel historische als hele moderne bezienswaardigheden in de stad. Vervolgens namen we de metro terug naar de luchthaven en checkten in bij een transit hotel. Daar konden we douchen en even lekker bijkomen en -slapen totdat 23:10 uur de volgende vlucht naar Adelaide vertrok...